کتاب آیین دوست یابی - دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی – دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی - دیل کارنگی نویسنده: دیل کارنگی شابک: 964-5560-03-9

درباره کتاب آیین دوست یابی - دیل کارنگی : کتاب آیین دوست‌یابی با نام اصلی "چگونه می‌توان دوست یافت و در مردم نفوذ کرد"، کتابی در سبک کمک به خود، نوشتهٔ دیل کارنگی است. این کتاب یکی از نخستین و بهترین کتاب‌های کمک به خود است، نخستین چاپ این کتاب در سال ۱۹۳۶ بود، این کتاب ۱۵ میلیون نسخه در جهان فروش داشته‌ است.

جملاتی از دیل کارنگی : - با دیگران بخند نه بر دیگران. - دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید. - برای رسیدن به آرامش باید دری آهنی بر روی گذشته و آینده کشید و تنها به زمان حال اندیشید. - اگر می‌بینی کسی به روی تو لبخند نمی‌زند علت را در لبان فرو بسته ی خود جستجو کن. - همواره دیگران را تشویق کنید. خطاهایشان را کوچک و کاری را که می‌خواهید انجام دهند آسان نشان دهید. - هنر گوش دادن را فراگیرید. فرصت‌ها گاهی به آهستگی در می‌زنند. - تا می‌توانید دوستان صمیمی برای خود انتخاب کنید و بدانید که هرچه بیشتر دوست بیابید در زندگی موفق تر هستید. - اگر طلب دشمن هستی خود را از دوستانت برتر بدان ولی اگر دوست می‌خواهی بگذار دوستانت خود را از تو برتر بدانند. - شما می توانید در طی دو ماه با توجه کردن به دیگران دوستان بیشتری پیدا کنید تا اینکه در عرض دو سال بخواهید توجه دیگران را به خود جلب کنید. - برای زندگی فکر کنید ولی غصه نخورید. - موثرترین عوامل استراحت و تفریح همانا ایمان صحیح به دین و خواب و موسیقی و خنده است. - تبسم خرجی ندارد ولی سود بسیاری دارد. - همیشه از مباحثه دوری کنید همانطور که از مار زنگی و زلزله فرار می‌کنید. به هیچ کس با صراحت نباید گفت که اشتباه می‌کنید. - فکر خوب معمار و آفریننده است. - مرور زمان به خودی خود بسیاری از نگرانی ها را از بین می برد. - چاپلوسی هم گوینده و هم شنونده را فاسد می کند. - نگذار موریانه نگرانی،بنای زندگیت را واژگون کند. - راه نفوذ در دیگران، دانستن آرزوهایشان است.

درباره نویسنده: دیل کارنگی نویسنده و سخنران آمریکایی در 24 نوامبر1888 در یک خانواده فقیر در میزوری به دنیا آمد. وی توسعه دهنده درس هایی در زمینه پیشرفت شخصی، فروشندگی و سخنرانی در جمع بود. او چندین کتاب پر فروش از جمله آئین دوست یابی و آئین زندگی نگاشته است. تاکنون 50 میلیون نسخه از کتابهای کارنگی به 38 زبان مختلف دنیا چاپ و منتشر شده است. وی سرانجام در  اول نوامبر1955  در منزلش واقع در نیویورک درگذشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*