بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب افتاده باش اما نه از دماغ فیل – مسعود لعلی
نویسنده: مسعود لعلی
ناشر: بهار سبز
شابک :۲-۷۷-۵۳۸۴-۶۰۰-۹۷۸
شماره کتابشناسی ملی: ۳۲۹۰۴۵۴

درباره کتاب افتاده باش اما نه از دماغ فیل – مسعود لعلی :
این کتاب که از سری کتاب های “شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید” می باشد، داستانها و قصه های هوش اخلاقی و تحلیلی را بر اساس نظریه اقتدار بیان می کند.
در این کتاب معنی قدرت از دریچه اخلاقی، همچنین مشخصات، صفات و الگوهای رفتاری فرد مقتدر از منظر موازین اخلاقی بررسی شده است.
این کتاب چهار فصل دارد و موضوع هایی مانند چهار پیش فرض بنیادین، فضایل و رذایل اخلاقی، اخلاق در پهنه زندگی و نکات کاربردی را در برمیگیرد.
در نخستین فصل کتاب، چهار پیشفرض اساسی بررسی شده است، به عنوان مثال می خوانیم که ترس، مادر تمام رذایل اخلاقی است، پیشفرض دیگر این است که رابطه مستقیمی بین عزت نفس و اخلاقمدارانه زیستن وجود دارد و با افزایش حس عزت نفس، تمایل فرد به اتخاذ انتخاب های غیراخلاقی کاهش می یابد.
در پیش فرض سوم، کنترل درونی (وجدان اخلاقی) نسبت به نظام کنترل بیرونی (کنترل رفتار فرد به وسیله منابع بیرونی) در کاهش میزان لغزش های اخلاقی و گرایش فرد به سوی رشد یافتگی انسان نقش مفید و موثرتری دارد و پیش فرض چهارم دیگر آزاری یا همان خودآزاری است به گونه ای که با صدمه زدن به دیگران به خود آسیب می زنیم.
در دومین فصل کتاب که می توان آن را مهمترین بخش کتاب معرفی کرد، ۲۷ ترس یا رذیلت اخلاقی بررسی شده است که از میان آنها می توان به سخن چینی، دروغ، شرمساری، خیانت، خشم و خشونت خانوادگی، بخل و حسادت، اخلاق در علم و… اشاره کرد.
«اخلاق در عرصه زندگی» سومین فصل این کتاب است که سه مبحث اخلاق جوانمردان، اخلاق در خانواده و اخلاق کسب و کار را بیان می کند.
فصل پایانی اثر نیز چند موضوع مانند رابطه عشق و اخلاق، ارتباط دین و اخلاق و مکانیزم های دفاعی بررسی شده اند. استفاده از داستانهای کوتاه برای انتقال بهتر معنی یکی دیگر از ویژگی های این کتاب است، ویژگی که نویسنده کتاب عمدتا در کتابها و آثار خود به آنها استناد می کند.
در بخشی از این کتاب میخوانیم: «اخلاق مساله مهمی است. فلاسفه، حکما، روانشناسان، جامعه شناسان، متخصصین دینی و حتی حقوقدانان، قرنهاست به این مقوله پرداخته اند و در این رابطه قلم فرسایی ها کرده اند. روانشناسی یا نظریه اقتدار برای باز تعریف مفهوم قدرت و ارایه تعریفی روانشناختی از قدرت فردی و تمییز آن از انواع و مظاهر دیگر قدرت است.»

کتاب افتاده باش اما نه از دماغ فیل – مسعود لعلی | 9300 تومان
خرید پستی