بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

خرید کتاب بهشت یا جهنم انتخاب با شماست – مسعود لعلی
نویسنده: مسعود لعلی
ناشر: انتشارات بهار سبز
شابک: ۸-۸-۹۴۳۰۱-۹۶۴-۹۷۸
شماره کتابخانه ملی: ۱۶۱۴۹۶۰
تعداد صفحات: ۲۳۰ صفحه
شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید
۹۰ داستان کوتاه برای وداع با زندگی جهنمی و آفرینش بهشت بر روی زمین
داستان کوتاهی از کتاب بهشت یا جهنم انتخاب با شماست – مسعود لعلی :
دو مرد که به شدت بیمار بودند در یک بیمارستان بستری شدند، یکی از آن ها اجازه داشت که هر روز بعد از ظهر به مدت یک ساعت روی تخت بنشیند تا به خشک شدن مایعات درون ریه هایش کمک شود.تخت او کنار پنجره اتاق بود مرد دیگر مجبور بود تمام وقت خود را درازکش روی تخت خواب بخوابد.
انها راجع به همسر و خانواده شان، خانه، شغل، دوران سربازی و جاهایی که به هنگام مرخصی می رفتند، صحبت می کردند.هر روز بعد از ظهر، هنگامی که مرد کنار پنجره فرصت نشستن می یافت، شروع به توصیف همه آن چیزهایی که می توانست بیرون پنجره ببیند، برای هم اتاقی اش می کرد.مرد دیگر در آن یک ساعته که دنیا برایش توصیف می شد، با رنگ، بو، طراوت و پویایی دنیای بیرون جانی دوباره می گرفت. پنجره به پارکی با دریاچه ای زیبا مشرف بود. اردک ها و قوها روی آب بازی می کردند و کودکان به بازی با قایق های کاغذی شان مشغول بودند. عاشقان جوان دست در دست هم در میان گل های رنگارنگ قدم می زدند.
درختان کهنسال و باشکوه، آرایش خاصی به این منظره داده بودند و در دور دست ها منظره ای بدیع از آسمان شهر پیدا بود.
هنگامی که مرد در کنار پنجره جزییات این مناظر لطیف را به زیبایی شرح می داد، دیگری چشمان خود را می بست و این صحنه های روح نواز را مجسم می کرد. یک بعد از ظهر گرم،در مورد گروهی که مشغول رژه رفتن بودند، صحبت کرد. اگرچه مرد دوم نمی توانست صدای آنها را بشنود، اما می توانست با چشمان ذهن خود آنها را ببیند چون مرد کنار پنجره آنها را با لغاتی دقیق و زیبا برایش به تصویر کشیده بود. بدین طریق روزها وهفته ها سپری می شد.
یک روز صبح هنگامی که پرستار برای آن دو آب آورده بود، تا دست و رویشان را بشویند، با بدن بی جان مرد کنار پنجره روبرو شد که با آرامش تمام در خواب، چشم از جهان فرو بسته بود. پرستار متاثر شد و کارکنان بیمارستان را صدا کرد تا جنازه را از اتاق ببرند. به محض اینکه اوضاع مناسب به نظر رسید، مرد دوم درخواست کرد در صورت امکان او را به تخت کنار پنجره منتقل کنند. پرستار از این جابه جایی خوشحال شد و بعد ازاینکه مطمئن شد که مرد راحت است، او را تنها گذاشت.
مرد به آرامی و در حالی که درد می کشید، خود را به روی آرنج چرخاند تا اولین نگاه خود را به جهان بیرون بیندازد، اما تنها با دیواری بلند روبرو شد. مرد پرستار را صدا زد و به او گفت که هم اتاقی اش همیشه مناظر دل انگیزی را از پشت پنجره برای او توصیف می کرده است.
پرستار پاسخ داد: ولی آن مرد کاملا نابینا بود.

خرید کتاب بهشت یا جهنم انتخاب با شماست – مسعود لعلی | 6700 تومان
خرید پستی