بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب کوروش کبیر – هارولد آلبرت لمب
نویسنده: هارولد آلبرت لمب
مترجم: صادق رضازاده شفق
ناشر: ولی
شابک: ۳-۲۳-۲۸۹۶-۹۶۴-۹۷۸

درباره کتاب کوروش کبیر – هارولد آلبرت لمب :
هارولد آلبرت لمب متن انگلیسی این کتاب را در سال ۱۹۶۰ میلادی در نیویورک منتشر کرد. وی طی چند سفر مطالعاتی به ایران و با تحقیق در تاریخ، ادب و داستان‌های ایران و بعضی ملل مجاور، مقالات و کتاب‌هایی در این زمینه منتشر کرده که تعدادی از آن‌ها به فارسی نیز ترجمه و طبع شده است.
تألیفات معروف این نویسنده نظیر عروس ایران، عمر خیام، چنگیزخان، تیمور لنگ، جنگ‌های صلیبی، سلیمان فاتح، اسکندر مقدونی و … از جمله کتاب‌های این پژوهشگر است.
کتاب کوروش کبیر تاریخی است رمان مانند یا رمانی است تاریخی. این کتاب بعد از سه بخش مقدمه مترجم، منابع و شناخت کوروش وارد فصل های هفت گانه می شود و آغاز کودکی در کوهستان، سوگند کوروش، گنج کرزوس، در آتش باختری، بابل سقوط می کند، دعوت مغ و پایان کار را پیش روی مخاطب می گذارد. یادداشت هایی از مولف و مترجم نیز بعد از فصل های کتاب درج شده است.
در بخشی از “کوروش کبیر”می خوانیم: “کوروش در سه چهار روز اول حکومت خود در بابل توجه مردم شهر را با نمودار شدن روزانه در خیابان ها و گردش بدون تشریفات جلب کرد و این رفتار برخلاف مرسوم بخت النصر تندخوی و کناره جوی و نبونید تودار، جلب محبت مردم را می کرد و پادشاه همان طور که با گدایان گفتگو می کرد با وزیرانش هم به همان سبک صحبت می کرد و احکام خود را مانند آب دهان بیرون می داد؛ بدون اینکه آنها را کتبا ابلاغ کند و الواح برای بایگانی تهیه کند … کوروش به سال ۵۳۸ اهتمام کرد ازدحام اقوام را از شهر پایتخت تعدیل نماید و با این عمل منظور این بود جمعیت ولایات را زیادتر کند و به عده کشاورزان و ماهی گیران در آن نقاط بیفزاید …”

کتاب کوروش کبیر – هارولد آلبرت لمب | 13500 تومان
خرید پستی