بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب چین – هنری کیسینجر
نویسنده: هنری کیسینجر
مترجم: حسین راسی
ناشر: فرهنگ معاصر
شابک: ‎۹۷۸-۶۰۰-۱۰۵-۰۵۵-۸

درباره کتاب چین – هنری کیسینجر :
کتاب چین، ترجمه متن تازه‌ترین اثر هنری کیسینجر، با عنوان اصلی On China است. هنری کیسنجر، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تدوین کنندگان اصول سیاست خارجی آمریکا در سالهای گذشته است. او در سال ۲۰۱۱ کتابی را در آمریکا چاپ کرده است به نام «چین». مساله اصلی کتاب بررسی تمدن چین از دوره افسانه‌ها و اسطوره‌ها تا دوره معاصر است. کسینجر بعد از چهل سفر متعدد کاری و تفریحی به کشور چین این کتاب را نوشته است، به همین خاطر است که کتاب حاوی اطلاعات دقیق و مفصلی درباره تمدن چین است.
نویسنده که در سال ۱۹۶۹ به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مشغول به کار شده است، در دهه ۸۰ میلادی به عنوان مسؤل تیم مذاکره‌کننده آمریکا و به نمایندگی از پرزیدنت نیکسون به پکن می رود. تمام تلاش این تیم محرمانه بودن این دیدار است چراکه آمریکا نمی خواهد خود را بعنوان مشتاق به برقراری رابطه نشان دهد. انگیزه اصلی نیکسون شکستن صف جبهه کمونیست در جهان است.
کیسینجر در آغاز با روش تاریخ شناسانه، اسطوره‌ها و افسانه‌های چینی را به همراه ارایه دقیقی از سلسله‌های امپراطوری حاکم بر چین بررسی می‌کند و در ضمن کتاب به اهمیت تعالیم کنفوسیوس که بسیاری از باورها و رفتارهای مردم چین بر آن مبتنی است، می پردازد.
در بخش دیگری از کتاب به شخصیت افسانه ای و استراتژیست چینی سان تسو پرداخته می شود. سان تسو از شخصیت های مهم فرهنگی و از استراتژیستهای مهم چین می باشد. به گونه ای که کتاب هنر جنگ او که بیشتر به قطعات شعری می ماند، یکی از مبانی اصلی تدوین سیاست نظامی و خارجی کشور چین می باشد.

کتاب چین – هنری کیسینجر | 30000 تومان
خرید پستی