بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب زرتشت در فراز و نشیب تاریخ – زینب نیکبخشمرضیه غرقی
نویسندگان: زینب نیکبخش – مرضیه غرقی
ناشران: پلخلاق
شابک: ۵-۰۳۵-۲۳۳-۹۶۴-۹۷۸

درباره کتاب زرتشت در فراز و نشیب تاریخ – زینب نیکبخش – مرضیه غرقی :
نگاهی به زندگی زرتشت پیامبر ایرانی
در این کتاب به معرفی پیامبر ایرانیان باستان یعنی زرتشت و مطالعه رهاوردهای وی پرداخته شده است. نویسندگان در کتاب حاضر، به بازخوانی زندگی، ایده، پیام و دین زرتشت پرداخته و در این میان وی را با «هومر» مقایسه نموده‌اند؛ چرا که معتقدند هومر و زرتشت در حدود هزار سال در سیمای ملت و زندگی قوم خود هویدا بوده و مصمم بودند تأثیر ابداعات خود را افزایش دهند.

بخشی از کتاب زرتشت در فراز و نشیب تاریخ – زینب نیکبخش – مرضیه غرقی :
زرتشت در مرز میان تاریخ و دوران پیش از تاریخ، یا به عبارت بهتر در مرز میان تاریخ و دوران اساطیری قرار دارد. به نظر او قراردادهای تاریخی مطرود بودند. این طرز تفکر وی در مورد قرن، سرزمین و حدود تاثیرات، با تفکرات هومر هماهنگ نیست. زرتشت و هومر، آتنا را همانطور که گمان می شود از قالب خدا ساخته و پرداخته بودند. آنان تمام نشانه های پیدایش را با تمام کاستی ها و زحماتش پشت سر گذاشته بودند. در مورد زرتشت پدیده ی غیر منتظره ای وجود دارد که در کتاب زرتشت در فراز و نشیب تاریخ به آن می پردازیم.
برای شناختن کیش راستین زرتشت رفتن به دوره های تاریخی و شناخت چگونگی کیش زرتشت در هر دوره ما را با انبوهی از رازها و تاریکی ها روبرو می سازد که شناخت آنها کار آسان و ساده ای نیست. اما گویا است. زیرا در دوره های گوناگون در دین زرتشتی دگرگونی هایی پیدا شده که آموزش های راستین زرتشتی را در پرده ای از تاریکی فرو برده است. یکی از این دوره ها، دوره ساسانی است.

کتاب زرتشت در فراز و نشیب تاریخ – زینب نیکبخش – مرضیه غرقی | 16600 تومان
خرید پستی