بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب تاریخ و فرهنگ کهن منطقه باغبادران – غلامعلی رضوانی باغبادرانی
نویسنده: غلامعلی رضوانی باغبادرانی
ناشر: بنی الزهرا
شابک: ۱-۴۱-۵۰۵۲-۶۰۰-۹۷۸

درباره کتاب تاریخ و فرهنگ کهن منطقه باغبادران – غلامعلی رضوانی باغبادرانی :
کتاب حاضر مروری بر ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی، طبیعی، شخصیت‌های علمی و مشاهیر منطقه باغبادران از توابع شهرستان اصفهان است. در این اثر ابتدا به بحث در مورد سابقه تاریخی و باستان‌شناسی منطقه باغبادران پرداخته شده و سپس موقعیت مذهبی و سابقه ورود اسلام به این منطقه بررسی گردیده است. آنگاه نویسنده به توصیف آب و هوا و اقلیم طبیعی باغبادران پرداخته و اوضاع اقتصادی، تاریخچه شهری آن از زمان صفویه به بعد، ادوار تاریخی مربوط به این منطقه، اوضاع جغرافیایی، وضعیت فرهنگی و اجتماعی، اماکن مذهبی و فرهنگی موجود در آن و اوضاع مربوط به صنایع دستی این منطقه را توصیف نموده است. در بخش دیگری از کتاب نگارنده به معرفی مشاهیر علمی، دینی و ادبی باغبادران پرداخته و دهستان‌ها و روستاهای این منطقه را به صورت اجمالی معرفی نموده است.

بخشی از کتاب تاریخ و فرهنگ کهن منطقه باغبادران – غلامعلی رضوانی باغبادرانی :
در زمان سلطنت خسرو پرویز ساسانی، بین سال های ۵۹۰ تا ۶۲۸ میلادی آتشکده در منطقه باغبادران ساخته شده است. بنابر اعتقادات زرتشتیان، آتشگاه و آتشکده جزو بناهای مذهبی محسوب می شده و کاربری مذهبی داشته اند.
آتشکده باغبادران گواه روشنی بر وجود فرهنگ و تمدنی غنی و دیرین در این منطقه است، که متأسفانه بسیار مورد بی توجهی و بی مهری واقع شده است.

کتاب تاریخ و فرهنگ کهن منطقه باغبادران – غلامعلی رضوانی باغبادرانی | 16000 تومان
خرید پستی