بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب یکصد پاسخ ساده درباره سرطان پستان – زورا کی براون – کارل کی بوتمن
نویسندگان: زورا کی براون – کارل کی بوتمن
مترجم: فرزانه فرشادی
ناشر: تالیا
شابک: ۷-۱۶-۱۷-۶۰-۶۰۰-۹۷۸

درباره کتاب یکصد پاسخ ساده درباره سرطان پستان – زورا کی براون – کارل کی بوتمن:
کتاب یکصد پاسخ ساده درباره‌ی سرطان پستان، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه بیماری سرطان پستان در کشور آمریکا است.
در مدت زمان ۴۵۰۰ سال از اولین گزارش‌های شناسایی این بیماری در مصر باستان تا کنون پیشرفت‌های شگرفی در روش درمان سرطان پستان شده است. امروزه با غربالگری می‌توان سرطان پستان را در مراحل بسیار ابتدایی شناسایی کرد. کتاب یکصد پاسخ ساده درباره سرطان پستان روش‌های غربالگری، تشخیص و درمان را در هشت فصل به زبان بسیار ساده برای عموم مردم توضیح می‌دهد.
فصل اول و دوم درباره چگونگی پیدایی سرطان پستان در سلول بدن است و این که چه کسانی در خطر ابتلا به این تغییرات سلولی هستند. انواع توده‌های خوش‌خیم و بدخیم در جدولی نام‌ برده شده‌اند و در ادامه روش‌های غربالگری، معاینه بالینی یا خودآزمایی با تصویرهایی بسیار ساده توضبح داده شده‌اند.
فصل بعدی درباره‌ روش‌های تشخیصی مانند انواع روش‌های نمونه‌برداری، سونوگرافی، ماموگرافی و برتری هر یک از این روش‌ها بر دیگری است.
‌فصل چهارم مطالب پیچیده پرشکی مانند گونه‌های مختلف جراحی، شیمی‌درمانی، انواع رادیوتراپی و درمان هدفمند با زبانی بسیار روان و گویا بیان شده است.
مطالب فصل پنجم بسیار به بیماران و خانواده آنها کمک می‌کند تا با عوازض جانبی درمان مانند درد، بی‌خوابی و تنش مبارزه کنند. راه‌کارهای مدیریت درد و کنترل عوارض جانبی در این فصل بسیار راه‌گشا هستند. جدول‌هایی نیز از باید‌ها و نبایدها برای بیماران تهیه شده است که بسیار ارزنده هستند.
در دو فصل بعدی بیشتر به موضوعات روحی اشاره شده است؛ نگرانی‌هایی که این بیماری برای بیمار و خانواده و اطرافیان به همراه خواهد داشت. همانطور که درمان این بیماری با همکاری و همفکری سه گروه متخصص جراح سرطان شناس، خون‌شناس و رادیوتراپ انجام می‌شود. بیمار و خانواده نیز احتیاج به همکاری و همفکری برای بهتر گذراندن این دوران دارند چون دوران درمان این بیماری معمولا طولانی است. به بیان دیگر درمان این بیماری با همکاری خانواده و اطرافیان با آرامش بیشتری سپری می‌شود. برخی از تغییراتی که در اثر بروز سرطان پیش‌‌می‌آید مانند از دست دادن یک یا هر دو پستان برای همیشه با بیمار و خانواده او ماندگار است و ممکن است در روابط زناشوی اثرگذار باشد. در فصل هفتم با پاسخ به اینگونه پرسش‌ها، در بیمار و خانواده او بینشی ایجاد می‌شود که بهتر بتوانند با اینگونه تغییرات سازگار بشوند.
فصل هشتم درباره امکان بارداری پس از درمان سرطان پستان است.

کتاب یکصد پاسخ ساده درباره سرطان پستان – زورا کی براون – کارل کی بوتمن | 7900 تومان
خرید پستی