بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون – میکا والتاری
نویسنده: میکا والتاری
مترجم: داوود نعمت اللهی
ناشر: معیار علم
شابک :۶-۳۳-۵۴۶۱-۹۶۴-۹۷۸

درباره کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون – میکا والتاری :
کتاب سینوهه بر اساس وقایع دوران فرعون آخناتون توسط میکا والتاری در سال ۱۹۴۵ نوشته شده است. فیلمی نیز بر اساس سینوهه در سال ۱۹۵۴ ساخته شده‌است. اصل داستان سینوهه بسیار قدیمی تر از زمان فرعون آخناتون است، اما میکا والتاری از منابع بسیار دقیق استفاده کرده و وقایع مربوط به زمان این فرعون را با داستان به جا مانده از سینوهه ترکیب نموده است.

بخشی از کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون – میکا والتاری :
هنگامیکه من میخواستم از کاخ سلطنتی خارج شوم، سلطان گفت: سینوهه ما یک جشن در پیش داریم و آن جشن پادشاه دروغی است و در این روز تو باید بیائی و این جشن را تماشا کنی، زیرا یقین دارم که در کشور مصر این جشن وجود ندارد.
گفتم: بسیار خوب خواهم آمد. سلطان خنده کنان گفت: در آنروز غلام تو دیدنی خواهد بود.
پرسیدم برای چه؟ سلطان گفت: برای اینکه خیلی مردم را خواهد خندانید.
در بازگشت به مهمانخانه غلامان حامل تخت‌روان که از طعام و شراب سیر شده بودند آواز میخواندند و مرا مدح میکردند و مردم هم که عقب آنها حرکت مینمودند دوست داشتند که مثل آنها آواز بخوانند و مرا مدح کنند.
این موضوع سبب شهرت من در بابل شد و مردم می گفتند (سینوهه) طبیب مصری مردی است که غلامان حامل تخت‌روان خود را سیر میکند.

درباره نویسنده:
میکا تویمی والتاری (به فنلاندی: Mika Toimi Waltari) نویسندهٔ نام آور فنلاندی در ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۰۸ در شهر هلسینکی در یک خانوادهٔ متوسط به دنیا آمد. پس از اتمام آموزش ابتدایی، در دانشگاه هلسینکی شروع به آموختن کرد و در سال ۱۹۲۹ در رشتهٔ فلسفه فارغ التحصیل شد. پس از آن به فرانسه رفت و در مطبوعات فرانسه شروع به کار کرد. او پس از آن وقت خود را بیشتر صرف نوشتن داستان‌های تاریخی کرد. داستان‌های او به زودی توجه منتقدین را به خود جلب کرد و آثارش به زبان‌های گوناگون ترجمه شد.
رمان‌های او واقعیت هایی است که با رخدادهای تاریخی، اسطوره‌ها و افکار وی،آمیخته شده است. او در سال ۱۹۷۹ در سن هفتاد سالگی درگذشت. کتاب سینوهه مهمترین اثر این نویسنده میباشد.

کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون – میکا والتاری | 17000 تومان
خرید پستی