بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب بهداشت و زیبایی صورت به لطافت گل – کوشیار کریمی – گل اندام قلی زاده
نویسندگان: کوشیار کریمی – گل اندام قلی زاده
ناشر: نسل نواندیش
شابک: ۳-۰۱-۶۷۱۴-۹۷۸

درباره کتاب بهداشت و زیبایی صورت به لطافت گل – کوشیار کریمی – گل اندام قلی زاده :
این کتاب تلاشی است برای آموزش نکات عمومی در رعایت بهداشت پوست صورت که حاصل مطالعه، تجربه و تحقیق چندساله نویسندگان است و اصول اساسی مراقبت و حفظ سلامت پوست به ویژه ناحیۀ صورت را به شما می آموزد.

بخشی از کتاب بهداشت و زیبایی صورت به لطافت گل  – کوشیار کریمی – گل اندام قلی زاده :
پوست بدن اولین سد دفاعی در برابر تمام عوامل بیماری زای خارجی است. پوست با انجام تعریق موجب تنظیم درجه حرارت و دفع سموم از بدن می شود. پوست بدن با جذب اشعه آفتاب از آن در تولید ویتامین د و استحکام استخوان ها استفاده می کند. پوست، عامل تعیین کننده ای در زیبایی انسان است و سلامت، طراوت و شادابی آن، نشان دهنده ی تندرستی عمومی بدن و سلامت روانی است.
پوست شما از چه نوعی است؟
به طور کلی پوست افراد مختلف بر اساس مقدار چربی و ترشحات آن به چهار نوع تقسیم می شود:معمولی،چرب،خشک،مختلط.
پوست معمولی: پوستی است که ترشح چربی در آن در حد متعادل است و دچار خشکی یا چربی بیش از اندازه نیست. اکثر افراد دارای چنین پوستی هستند و در هنگام لمس، کاملا باطراوت و تازه است.
پوست چرب: در پوست بدن یک فرد بالغ در حدود ۲ میلیون غده ی چربی وجود دارد که بیشتر آنها در پوست صورت، سر، سینه، پشت و دست و پا پراکنده هستند ولی کف دست و پا فاقد غده چربی است.
چربی پوست دو عمل انجام می دهد: ۱- دفع برخی مواد زائد ۲- محافظت پوست در برابر سرما، رطوبت، مواد خارجی از جمله مواد آرایشی، میکروب ها و نور آفتاب. اگر ترشح چربی پوست بیش از حد طبیعی باشد پوست فرد همیشه چرب و براق است.
پوست خشک: این پوست به علت کمبود ترشح چربی و آب، خشک، زبر و خشن است و نرمی و لطافت لازم را ندارد و معمولا به تدریج به رنگ تیره می گراید. پوست خشک معمولا پوسته پوسته می شود، خشکی پوست می تواند در اثر تابش آفتاب مداوم یا بادهای خشک گرمسیری باشد ولی بسیاری از افراد به طور ژنتیکی دارای پوست خشک هستند.
پوست مختلط: این نوع پوست بسیار شایع است و به این صورت است که برخی نواحی پوست بدن خشک و برخی نواحی چرب است. برای تشخیص نوع پوست خود کافی است یک تکه کاغذ را بر روی پیشانی، گونه ها، بینی و چانه خود بکشید و سپس به آن نگاه کنید. اگر بر روی کاغذ لکه های روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود پوست شما چرب است. اگر فقط مختصری از چربی بر روی کاغذ بیفتد نشانه آن است که پوست شما معمولی است و اگر با اصطکاک بر روی پوست حرکت کند نشانه خشک بودن پوست شما است. توجه داشته باشید که حداقل ۴ ساعت پیش از انجام این آزمایش نباید صورت خود را با آب یا صابون شسته باشید یا کرم یا لوازم آرایش بر روی ان مالیده باشید.

کتاب بهداشت و زیبایی صورت به لطافت گل – کوشیار کریمی – گل اندام قلی زاده | 2900 تومان
خرید پستی