بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب معجزه گر (زندگی نامه و اندیشه های هلن کلر) – ناصر لعلی
نویسنده: ناصر لعلی
ناشر: بهار سبز
شابک: ۱-۷-۹۴۳۰۱-۹۶۴-۹۷۸

درباره کتاب معجزه گر (زندگی نامه و اندیشه های هلن کلر) – ناصر لعلی :
تنها مکانی که رویایتان در آنجا ناممکن می‌شود، ذهن شماست. کتاب حاضر مجموعه‌ای ارزشمند و جذاب از زندگی‌نامه و اندیشه‌های هلن کلر است.
کتاب حاضر در دو بخش تنظیم شده است: بخش نخست به زندگی‌نامه‌ی هلن‌کلر اختصاص یافته است و در بخش دوم پاره‌ای از جملات قصار او به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده‌، نمونه‌ای از آن بدین‌قرار است: “هرچند من نابینا و ناشنوا هستم اما دنیا را زیبا می‌بینم. شما با بهره‌گیری از پنج حس ادراکی خود، دنیا را چگونه می‌بینید؟ فقط داشتن حواس مهم نیست آن‌چه من با حواس خود انجام می‌دهم قلمروی فرمانروایی من است.”

درباره هلن کلر:
هلن آدامز کِلِر (به انگلیسی: Helen Adams Keller) (زاده ۲۷ ژوئن، ۱۸۸۰، تاسکامبیا، آلاباما – درگذشته ۱ ژوئن، ۱۹۶۸، وستپورت، کنتیکت) نویسنده نابینا و ناشنوا و فعال سوسیالیست آمریکایی بود.
هلن کلر، در ۲۷ ژوئن ۱۸۸۰ در «تاسکامبیا» در ایالت آلاباما، متولد شد. او هنگامی که ۱۸ ماه بیشتر از زندگی‌اش نمی‌گذشت، در اثر مبتلا به بیماری مننژیت ،بینایی و شنوایی خود را از دست داد و ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد. هنگامی که کلر شش سال داشت، او را به الکساندر گراهام بل نشان دادند و گراهام بل پس از معاینه، یک معلم ۲۰ ساله به نام آن سالیوان (میسی) را که در موسسهٔ آموزش نابینایان پرکینز در بوستون فعالیت می‌کرد، برای آموزش او فرستاد. چنانکه کلر بعدها درباره خود می‌نویسد، زندگی واقعی او در یک روز از ماه مارس سال ۱۸۸۷ وقتی که تقریباً ۷ ساله بود، با ورود معلمش به زندگی او آغاز شد. او از این روز به عنوان مهم‌ترین روزی که در زندگی به خاطر دارد، یاد می‌کند. سالیوان معلمی سخت کوش و فوق‌العاده بود که از مارس ۱۸۸۷ تا پایان عمر خود در اکتبر ۱۹۳۶، در کنار کلر ماند.
سالیوان با فشار دادن علاماتی توسط انگشتان خود، به عنوان حروف، بر کف دست هلن با او ارتباط برقرار می‌کرد و از این راه برای آموزش کلمات به او استفاده می‌نمود. در عرض چند ماه کلر فرا گرفت که چگونه اشیایی را که لمس می‌کند، به آن حروف ربط دهد و آنها را هجی کند. او همچنین، موفق شد تا به وسیله لمس کارتهایی که حروف برجسته بر آنها نوشته شده بود، جمله‌هایی را بخواند و با کنار هم چیدن حروف در یک لوح، خود جمله بسازد. بین سالهای ۱۸۸۸ و ۱۸۹۰، کلر زمستانها را در موسسه پرکینز، برای آموزش خط بریل گذراند، سپس زیر نظر «سارا فولر» در بوستون، برای آموختن صحبت کردن، دوره‌ای آموزشی و تدریجی را آغاز کرد. او همچنین لب‌خوانی از طریق لمس دهان و گلوی شخص صحبت کننده را فرا گرفت.

کتاب معجزه گر (زندگی نامه و اندیشه های هلن کلر) – ناصر لعلی | 1300 تومان
خرید پستی