بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب مشکلات روانی انسان مدرن – کارل گوستاو یونگ
نویسنده: کارل گوستاو یونگ
مترجم: محمود بهفروزی
ناشر: جامی
شابک: ۹-۹۰-۷۴۶۸-۹۶۴-۹۷۸
کتابخانه ملی ایران: ۱۷۵۷۹-۸۴م

درباره کتاب مشکلات روانی انسان مدرن – کارل گوستاو یونگ :
کارل گوستاو یونگ در کتاب کتاب مشکلات روانی انسان مدرن، روان انسان مدرن را چنین تحلیل می‌کند:
«مشکل روانی انسان متجدّد امروزی، ‌مسأله‌ای است که حتی تجدّدش آن‌را پیچیده‌تر و حل‌ناشدنی‌تر می‌کند. انسان متجدد، انسانی است که تازه ظهور کرده است و مشکلش هم تازه مطرح شده و پاسخ آن هنوز به آینده موکول است. به این ترتیب مشکل روانی انسان مدرن حتی در بهترین شرایط عبارت است از مسائلی که شاید به کلّی متفاوت با فکر ما باشد، البته اگر کوچک‌ترین تفکّری درباره پاسخ آینده داشته باشیم. علاوه بر آن،‌ بحث از موضوعی چنین کلّی-اگر نگوییم چنان مهم- به حدّی فراتر از درک یک متفکر است که کاملاً ‌حق داریم جز با احتیاط کامل و فروتنی عمیق به آن نزدیک نشویم.
به عقیده‌ی من مطلقاً ‌لازم است به وی‍ژه این محدودیت را بپذیریم، ‌چون امکان دارد بحث ما،‌جز ادّعا و مطالب بیهوده نباشد. واقعیت این‌که دامنه بحث امکان دارد به نتایج به ظاهر قانع‌کننده و جسورانه‌ای برسد که به سهولت گمراهمان کند. چه بسیار کسانی که زیر سنگینی بار گفته‌های خود خرد شده‌اند.
در آغاز برای آن‌که جسارتی نشان داده باشیم،‌ باید بگوییم انسان مدرن یا متجدّدی که در عصر ما زندگی می‌کند،‌ ظاهراً خود را روی یک قله‌ی مرتفع، ‌در حاشیه دنیا می‌بیند که در بالای سرش آسمانی لایتناهی، ‌زیر پایش تمامی بشریت که تاریخش در فضای مبهم ادوار آغازین پنهان شده و در برابرش گودال ‍ژرف تمامی آینده قرار دارد. انسان‌های مدرن یا به عبارت بهتر انسان‌هایی که امروزه زندگی می‌کنند،‌ آن‌قدر‌ها به این حد نرسیده‌اند. موجودیت چنین انسان‌هایی نیازمند بالاترین درجه خودآگاهی از خود است،‌ یک خودآگاه کامل از موجودیت خود به عنوان یک موجود انسانی است. درست توجه کنید: انسانی که امروزه در حال زندگی‌کردن است و به عبارتی زنده است، ‌انسان مدرن نیست؛ ‌تنها انسانی مدرن است که دارای عمیق‌ترین خودآگاهی موجود باشد.

فهرست مطالب کتاب مشکلات روانی انسان مدرن – کارل گوستاو یونگ :
بخش نخست: ساختار روح
بخش دوم: روح وزمین
بخش سوم: روح وزندگی
بخش چهارم: روانشناسی تحلیلی و جهان بینی
بخش پنجم: انسان عصر باستان
بخش ششم: مشکل روانی انسان مدرن

کتاب مشکلات روانی انسان مدرن – کارل گوستاو یونگ | 7900 تومان
خرید پستی