بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب شما یک جوجه اردک زشت نیستید – مسعود لعلی
نویسنده: مسعود لعلی
ناشرک بهار سبز
شابک: ۰-۳۹-۵۳۸۴-۶۰۰-۹۷۸
شماره کتابشناسی ملی: ۲۶۸۲۵۴۳

درباره کتاب شما یک جوجه اردک زشت نیستید – مسعود لعلی :
در این کتاب داستان‌هایی درباره مهارت‌های زندگی، چگونگی پیگیری هدف در زندگی و چگونگی پیدا کردن دوست آمده است.
کتاب حاضر در چهار بخش تهیه و تنظیم شده است که داستان‌های اعتماد به نفس، هدف‌گذاری، مهارت‌های زندگی و تربیتی را شامل می‌شوند که در هر یک از این فصول نویسنده تلاش کرده مفاهیم روانشناسی را با زبانی ساده و استعاری بیان کند.
در بخشی از کتاب شما یک جوجه اردک زشت نیستید – مسعود لعلی می‌خوانیم: «در زندگی انسان‌ها نکته غم‌انگیز این است که خیلی از افراد به علت عدم خودشناسی هرگز متوجه ظرفیت‌های عظیم درونی خود نمی‌شوند و لذا دچار کم‌بینی می‌شوند. آن‌ها به جای زیستن در اوج، به زندگی در شرایطی بسیار پست‌تر از شان و منزلت وجودی خود قانع هستند.»
در نخستین بخش کتاب که به داستان‌های اعتماد به نفس اختصاص دارد، ۱۵ داستان آمده است که از میان آن‌ها می‌توان به میمون‌هایی که ترسیدن را یاد گرفتند، قورباغه‌هایی که زنده زنده آب‌پز شدند، موش‌های شناگری که غرق شدند، مسابقه خرگوش و لاک‌پشت و سگ‌هایی که یاد گرفتند تلاش نکنند اشاره کرد.
دومین بخش این کتاب داستان‌های هدف‌گذاری نام دارد، نویسنده در این فصل از قصه‌های جذابی برای بیان مفاهیم و دیدگاه‌های خود استفاده کرده است. در این بخش می‌خوانیم که اگر افراد در زندگی خود هدف داشته باشند بهتر می‌توانند کارهای خود را برنامه‌ریزی کنند. راهکارهای دسترسی به موفقیت، توجه به فکر، باور، آرزو و جرات در افراد، همچنین عوامل تاثیرگذار در تعیین اهداف نیز در این بخش آمده است.
سومین فصل کتاب داستان‌های مهارت‌های زندگی را در بر می‌گیرد. ۱۲ داستان کوتاه در این بخش از کتاب گنجانده شده است. اولین مبحث کتاب درباره قدر دانستن عمر و جوانی است و در ادامه خواننده با داستان‌هایی مانند آخرین امتحان، ماهی و پرنده، پسر و گلدان و سکه باارزش، مدرسه عشق، فرصت کوتاه و چگونگی یافتن دوستان واقعی مواجه می‌شود، داستان‌هایی که هر یک دربردارنده نکات آموزشی هستند.
آخرین بخش کتاب نیز «داستان‌های تربیتی» نام دارد، فصلی که در آن نویسنده ۱۰ داستان و سرفصل را برای آن در نظر گرفته است. عیب‌جویی، چند دانه برنج، جوان و کرامت نفس، وصیت اسکندر مقدونی، مجلس شراب و … برخی از این داستان‌ها را تشکیل می‌دهند که در داستان جوان و کرامت نفس می‌خوانیم: «عزت و کرامت نفس یکی از اساسی‌ترین عوامل رشد مطلوب شخصیت جوانان است، برای این‌که جوانان بتوانند از بیشترین ظرفیت و توانمندی‌های خود بهره ببرند، لازم است نگرشی مثبت به خود داشته باشند. بی‌گمان جوانانی که دارای احساس خود ارزشمندی و خصلت عزت نفس هستند، به پیشرفت تحصیلی و آمادگی مناسب در رویارویی با مشکلات زندگی دست می‌یابند.»

کتاب شما یک جوجه اردک زشت نیستید – مسعود لعلی | 3300 تومان
خرید پستی