بوک دونی | خرید پستی و خرید اینترنتی کتاب، بسته های آموزشی و سوالات استخدامی

کتاب روح و زندگی – کارل گوستاو یونگ
نویسنده: کارل گوستاو یونگ
مترجم: لطیف صدقیانی
ناشر: جامی
شابک: ۷-۹۲-۵۲۰-۹۶۴-۹۷۸
شماره کتابخانه ملی: ۲۵۸۶۴-۷۸م

درباره کتاب روح و زندگی – کارل گوستاو یونگ :
نظرات یونگ درباره روان
یونگ روان را سرچشمه شناخت می‌داند. او در فصل اول این کتاب درباره لزوم درک روان و بی‌پایان بودن روان نوشته است و آن را دربرگیرنده بالاترین ارزش‌ها می‌داند. او در این کتاب نیز همانند کتاب دیگرش بحث خودآگاه و ناخودآگاه را مطرح می‌کند. او ناخودآگاه را نخست‌تر از خودآگاه می‌داند و ناخودآگاه را طبیعت و دارای قدرت می‌نامد.
نظرات یونگ درباره روان‌شناسی
یونگ در فصل دوم کتاب درباره لزوم پرداختن به دانش روان‌شناسی و روابط انسانی بحث کرده است. او شرط کارآیی را چشم‌انداز انسانی می‌داند. از نظر یونگ درمانگر باید اعتقاد محکم داشته باشد و اگر وی فرد بیمار را محکوم کند اعتماد را از بین می‌برد.
سرزمین ارزش‌ها از نگاه یونگ
یونگ سرزمین ارزش‌ها را جایی می‌داند که هنرمند در آن تصویرهای نخستین را شکل می‌دهد. او خوداندیشی و درست‌یابی به خودآگاهی را لزوم داشتن زندگی حقیقت‌گرایانه می‌داند. او هر تجربه باارزشی را خواهان رنج می‌داند.
چیزهای غایی از دیدگاه یونگ
یونگ در فصل چهارم کتاب این نکته را که تصویر انسان از جهان با خود او تغییر می‌کند مطرح می‌کند. او جهان‌بینی را ذهنی می‌داند و شرق را جایی می‌داند که درک دیگری از زندگی به آدمی داده است. او غرب را در جستجوی اعتلا و شرق را خواهان فرورفتن و ژرفای بیشتر می‌داند. از نظر یونگ آگاهی‌های شرق و غرب باید یکدیگر را کامل کنند.

بخشی از کتاب روح و زندگی – کارل گوستاو یونگ :
یشگفتار مترجم: اگر چه اندیشه روانشناسی و حتی سیاسی – اجتماعی قرن بیستم به گونه ای ژرف از رهیافت های زیگموند فروید ثاثیر پذیرفته ولی این قرن به دستاورد های طلایی دکتر کارل گوستاو یونگ ۱۹۶۱-۱۸۷۵ نیز به همان اندازه مدیون است. یونگ که از همکاران نزدیک فروید در سال های نخست قرن بیستم بود، مسیری متفاوت از فروید و دیگران را به دلیل مشرب و گرایش خود به روانشناسی و فلسفه شرق پیگیری کرد و فعالیت های روانشناسی اش که آکنده از مفاهیم فلسفی – مذهبی و اسطوره ای است، از همان سال های آغازین در این راستا شکل گرفت. مسافرت ها – مشاهدات و تجربه های بی شمار و شگرف یونگ در زندگی اجتماعی و خصوصی اش و برخورد با پدیده های گونا گون روح بشر و غنای زادگاه طبیعی آنان یعنی شرق، به این گرایش وعلاقه شدت بیشتری بخشید. بنابراین مخاطب کتاب تنها متخصصین نیستند، بلکه پیش از همه کسانی هستند که به لطف این مجموعه دیدگاههای یونگ، آرزومند دانستن و درک و خواهان شناخت نیروهای درونی می باشند که آنها و جهان را به جنبش وا می دارند.

کتاب روح و زندگی – کارل گوستاو یونگ | 12000 تومان
خرید پستی